hur jag sminkar mig!

1, jag börjar ju såklart att tvätta ansiktet, sen så tar jag en foundation.
Jag använder denna ( makeup foundation från h&m) jag tycker den är jättebra och den är supebillig!
jag applicerar foundationen på ställen så att den täcker röda märken och finnar och där man lätt får en rodnad 
2, jag använder detta solpudret ! ( även den från h&m och superbillig, men skitbra)
Man blir lite brunare men man får ingen fjortisrand vilket är bra, , man vill ju inte se ut som en pyntad gris? 
ett tips är att blåsa på borsten innan man applicerar solpudret 
3, Denna ögonskuggan är också från h&m! hahah 
Nej, ni kan vara lunga jag använder inte bara sånt från h&m..
När jag applicerar denna tar jag den mörkaste ( den längst ut till höger ) längst ute på kanten av ögonlocket, och den ljusaste ( den längst till vänster) längst in.. så att det blir mörkare och mörkare!
4, jag använder isa doras wigwham mascara! rekommenderar den!
Jag börjar alltid med underkanten så slipper man få mascara ovanför ögonlocket när man kollar upp!
sen rör jag borsten uppåt med sicksack rörelser 
6, det här läppstiftet vet jag inte var jag har köpt?? tror jag har fått det av någon 
men ah, ni fattar nog hur man tar på det! jag använder det här för att det är lite ljusare för mina läppar är så otroligt mörka! för att få dom ännu ljusare kan man ta lite idomin på läpparna 

Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha, vilken fin genomgång där :D MVG! <3

2011-05-06 @ 22:51:21
URL: http://whosthatchic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0